• עברית
פעילות מכל הסוגים, חברתית, פיזית, קוגניטיבית חשובה לנו תמיד וכל גיל מביא איתו אתגרים שיכולים להקשות עלינו לבצע אותן. בגיל הזהב, לרוב, יש יותר זמן פנוי שמאפשר על פניות וזוהי הזדמנות לעסוק בפעילויות רבות, אבל מצד שני, לעיתים, בתקופה זו של חיינו, מתעוררים קשיים פיזיים, מרגישים יותר עייפות, תחושת דכדוך וכדומה, שמקשים על ניצול הזמן הקיים עבור פעילויות מעשירות. אז אם אתם מרגישים שחסרה לכם פעילות כלשהי, ואתם זקוקים לבוסט מוטיבציה ורעיונות, כדאי לכם להמשיך לקרוא >>>

 

זה בטח לא יפתיע אתכם שאקטיביות בגיל הזהב, מסייעת להפחתת כאב כרוני, מקטינה את הסיכוי לחלות ומסייעת החלמה מפציעות ומחלות. ולא פחות חשוב, בעוד פעילות גופנית מעלה את איכות החיים, קשרים עם אחרים ומערכות יחסים משפיעים על הבריאות. 

 

מחקרים שבדקו את ההשפעות של פעילות חברתית בגיל הזהב, מצאו מספר השפעות חיוביות בתפקוד הקוגניטיבי, הנפשי והפיזי. לכן, פעילות קבוצתית וחברתית בגיל הזהב חשובה לא רק מתוך שעמום אלא כי היא תורמת לכל היבט בחיים. 

לדוגמה, פעילות חברתית מסייעת לחדות השכלית שעוזרת למנוע דמנציה או אלצהיימר. ככל שנהיה מעורבים באקטואליה, שיח ואפילו ויכוחים (רגועים כמובן) אנו מאלצים את המוח שלנו לחשוב, לנתח ולהגיב וכך גם משפיעים על החיוניות שלנו. 

בנוסף, תקשורת עם הסביבה ומעגל חברתי עוזר לשמור על מצב רוח טוב וכך מסייע במניעה של דיכאון ובדידות. כמו גם שיתוף אחרים ברגשות פחות נעימים ואתגרים מעלה את תחושת -הביחד, שנחוצה לכולנו על מנת לשמור על בריאות נפשית טובה (גם בזמנים מאתגרים).

דרך מצויינת לשלב פעילות חברתית וגופנית היא כמובן פעילות ספורטיבית כלשהי. אבל, יש ביננו אנשים שספורט בשבילם הוא הנאה צרופה, והם לא זקוקים לשום דחיפה כדי לעסוק בפעילות ספורטיבית, ויש אנשים שספורט ופעילות גופנית היא מטלה, בכל גיל! מי ששייך לקבוצה השנייה, צריך מוטיבציה כדי לצאת לפעילות, הדרך הפשוטה ביותר היא – מעגל חברתי! כשיש איתנו מישהו, ש"סובל" איתנו, הכל נראה קל יותר. לכן, זה לא מפליא שנמצא שבני גיל הזהב שהיו פעילים חברתית, גם נטו להיות פעילים פיזית. 

אתגר שכיח בגיל הזהב הוא בעיות שינה או שינה שאינה רגועה. יש כמה גורמים לכך, אחד מהם היא תחושת בדידות. נמצא שאנשים שיש להם מעגל חברתי ממלא, נוטים לישון טוב יותר מאלו שאין להם. אולי נשמע הגיוני שחוסר מעש ושעמום יביאו לשינה מרובה, אבל זו לא המציאות. הם יכולים לגרום לרמת אנרגיה נמוכה, אבל משפיעים ביחס הפוך על איכות השינה. 

וכמובן, מעגל חברתי חזק וממלא מסייע לאריכות ימים וחיים שמחים יותר. חברים ואנשים אהובים עוזרים להתמודד עם לחצי היומיום והם המפתח לסגנון חיים בריא יותר.

 

כל תקופה בחיים מביאה איתה גם את הקשיים הייחודיים שלה. יצירת קשרים חברתיים קלה יותר בגילאים צעירים כמו בבית הספר, צבא וכו' ועלולה להיות מורכבת יותר ככל שאנו מתבגרים, אך לא בלתי אפשרית.
קבלו כמה עצות:

  • הצטרפו למועדון או קבוצה ייעודית לפי גילאים או תחומי עניין. למזלנו בעידן הדיגיטלי כל המידע נמצא במרחק קליק מאיתנו. אם אתם פחות מתמצאים בחיפוש באינטרנט, תוכלו לבקש ממכר או בני משפחה לעזור לכם למצוא מפגשים עם אחרים המתעניינים בתחומים דומים כמו טיולים, תרבות, גולף, קריאה ועוד ושם יווצרו היכרויות חדשות שיביאו איתן פעילויות נוספות.
  • התנדבות. נתינה לאחרים מעניקה תחושת סיפוק אישי, תכלית ופלטפורמה ליצירת היכרויות חדשות. ואפילו, ניתן לחפש אחר התנדבות הכוללת פעילות קלה כמו טיולים עם כלבים לדוגמה. 
  • קורסי לימוד. אף פעם לא מאוחר ללמוד! ישנם קורסים וסדנאות במגוון תחומים שיעשירו את הידע, יעזרו לפעילות קוגניטיבית ויאפשרו מפגש עם אחרים המתעניינים בנושא. 
  • פעילות ספורטיבית לגיל הזהב. יש כאלו שמכורים למכון כושר ויש כאלו שמרגישים לא בנוח במכוני כושר גדולים עם מספר רב של אנשים. אל דאגה, אתם לא לבד! בדיוק בגלל זה קיימים היום מפגשים אינטימיים יותר, בחלל נעים או בפארק ציבורי, ישנן קבוצות לנשים בלבד וכו'. 

 

דיור מוגן מציע ומנגיש את כל האפשרויות האלו תחת קורת גג אחת. מגורים בדיור מוגן מאפשרים מפגש עם אותה קבוצת גיל, מפגשים חברתיים שונים החל מארוחות משותפות, פעילויות וחוגים. נוחיות של בית, מבחינת הריהוט, עיצוב חלל מגורים וכו' תוך שימור תחושת הפרטיות ועצמאות שרבים חוששים לאבד, בנוסף, סיוע ותחושת ביטחון לכל צורך. 

 

ברשת פרוטיאה אנחנו מבינים את חשיבות הפן החברתי, הגופני והקוגניטיבי ואת החשש ממעבר לדיור מוגן ולכן בית המגורים תוכנן והותאם כחלק ממסגרת מגורים רחבה. הדירות נוחות ומרווחות, סמוכות לשטחים ציבוריים מגוונים, מקורים ופתוחים לפעילויות שונות. שכנים וחברים איכותיים, רמת שירות גבוהה וצוות נגיש, מיומן וזמין.

בילויים והנאות הן לא רק נחלתם של הילדים! אנחנו אומרים, דווקא גיל הזהב הוא ה-זמן לחוות ולנסות דברים חדשים. בקהילת פרוטיאה תוכלו להתנסות במגוון פעילויות בכל יום בשבוע! חוגי יצירה ואומנות, פעילות ספורטיבית, לימודים וקורסים, טיולים, הרצאות, קונצרטים, ריקודים, שירה ועוד… 

השטח הרחב של הקהילה מספק גישה חופשית לדיירים, כך שאין צורך לנסוע כדי לבקר בספרייה, לשבת בבית קפה עם חברה או בני המשפחה, ללכת לקולנוע או להסתפר. כל מה שצריך (כמעט) קיים בקהילה.

וכמובן, המרקם האנושי החברתי של דיירי פרוטיאה יוצר אווירה דינאמית ומשפחתית. שילוב מוצלח של אוכלוסייה איכותית, המתגוררת כאן בהרמוניה מוחלטת. 

החזון של פרוטיאה מבוסס על כבוד הדייר, דאגה לבטחונו הרפואי, הפיזי והחברתי, יצירת קהילה חמה, פעילה ותומכת, נאמנות ודאגה לדיירים על ידי צוות מקצועי ורגיש, שפועלים להעניק פתרונות מתאימים לכולם כדי להבטיח איכות חיים מקסימלית באווירה משפחתית.