פרו-אייג'ינג, עידן הזהב של גיל הזהב

הזדקנות מהווה חלק טבעי ובלתי נמנע מהחיים, ולמרות שהיא מגיעה עם אתגרים שונים, היא גם מביאה איתה שפע של יתרונות. המשמעות של פרו-אייג'ינג היא אימוץ נקודת מבט חיובית על גדילה והזדקנות והיא יכולה לשפר את הרווחה הכללית שלנו ולתרום לחיים מלאים ומשמעותיים. כדי לשפוך אור על שלב זה בחיים, הנה כמה מהיתרונות של ההזדקנות:

אין חכם כבעל ניסיון
לפי הפתגם המפורסם לאוכלוסיית הגיל השלישי יש את שניהם – חוכמה וניסיון חיים. עם השנים נצבר ניסיון רב בהתמודדות עם אתגרים ומצבים שונים, שבעקבותיהם מושגות תובנות חשובות וגם פרספקטיבה מפותחת ורחבה על החיים. הגיל מביא איתו שפע של ידע וחוכמה, ולכן, זה לא מפתיע שהנכדים  והילדים יגיעו לבקש עצה לחיים קודם מכם. כתבנו גם כאן על יתרונות קשרים בין דוריים.

יחסים בין אישיים חזקים יותר
הזדקנות מביאה לעיתים קרובות הערכה גדולה יותר למערכות יחסים משמעותיות. ואם בחוכמה עסקינן (מהסעיף הקודם), מחקרים מראים שאחד הגורמים המשמעותיים ביותר לאושר הוא מערכות יחסים. אנשים מבוגרים נוטים להשקיע יותר זמן ומאמץ בטיפוח קשרים חזקים עם משפחה, חברים ובקהילה בה הם נמצאים, וזה משתלם מכל הבחינות –  עושר של מערכות יחסים, יכול לספק תמיכה רגשית, חברות עמוקה ותחושת שייכות. לקריאה נוספת.

גיל הזהב

צמיחה אישית וגילוי עצמי לצד חוסן רגשי 
כל שלב בחיים הוא מסע מתמשך של גילוי עצמי וצמיחה אישית, כן, גם בזקנה זה כך. כאשר אנשים מתבגרים, ויש להם יותר זמן פנוי הם עשויים לחקור תחומי עניין, תחביבים והיבטים חדשים בזהותם. תהליך זה, של גילוי עצמי, תורם לתחושת מטרה והגשמה. בנוסף לכך, החוסן הרגשי בגילאים אלו מפותח יותר, בעקבות התמודדות רבת ניסיון, מה שמחשל, מחזק וברוב המקרים מוביל לאיכות חיים טובה יותר.  

הרבה (פחות) לחץ לגבי העתיד
ככל שאנשים מזדקנים, הם עשויים לחוות שינויים בסדר העדיפויות, תוך מתן חשיבות רבה יותר להנאה מהרגע הנוכחי. כשהילדים גדלים והקריירה מבוססת, ייתכן שיהיה פחות לחץ לגבי אי הוודאות העתידית. שינוי המיקוד הזה יכול להוביל לחשיבה רגועה ורחבה ולגישה קלילה יותר לחיים. 

יצירתיות מוגברת
הזדקנות אינה מפחיתה מהיצירתיות; למעשה, אנשים רבים מגלים שהם הופכים יצירתיים יותר ככל שהם מתבגרים. בין אם באמצעות עיסוקים אמנותיים כמו כתיבה, ציור ועוד, ובין אם מדובר בחשיבה שונה בנוגע לפתרון בעיות. רשת פרוטיאה למשל, מעודדת יצירה על כל גווניה, ומעניקה לדיירים ולדיירות כלים וחוגים שונים להעשרה, הנאה ולמידה (כמו גילוף, אומנות הנייר, קרמיקה ועוד. שמעתם כבר על חוג הרובוטיקה ב'פרוטיאה בכפר'?)

 

 

אלו רק חלק מהיתרונות של ההזדקנות ופרו-אייג'ינג (ניתן להרחיב כאן). כמובן שאצל כל אדם היתרונות יכולים להתבטא אחרת, והחוויה תהיה מעט שונה. אימוץ השקפה חיובית על תהליך ההתבגרות והתמקדות בהזדמנויות שהיא מביאה איתה יכולים לתרום לחיים מלאים ומספקים יותר.

מאחלים לכם מסע של צמיחה והגשמה (עם הרבה סבלנות) ושנה אזרחית מלאת תקווה
צוות פרוטיאה

אנא מלאו את הטופס

ונציגנו יחזור אליכם במהרה




    דילוג לתוכן